6_jesus-knocking-heart-door.jpg

 

Keskustelu F.B Meyerin (Jumalan valtakunnan työntekijä)ja C.T. Studdin välillä

Minä kysyin ( F.B) : "Mitä te olette tehnyt tänä aamuna?

Hän (C. T. ) vastasi: " Tiedätte, että Herra sanoo: ´Jos rakastatte minua, niin pidätte minun käskyni.´ Etsin kaikki Hänen antamansa käskyt, mitkä saatoin löytää pannakseni merkin niiden kohdalle ja tietääkseni, olinko pitänyt ne, sillä minä rakastan Häntä.´ ´Voi, kuinka voisin tulla samanlaiseksi kuin te olette?´tiedustelin. Hän vastasi: ´Oletteko milloinkaan antanut itseänne Kristukselle, Hänen käytettäväkseen ?´ ´Kyllä´, sanoin, ´olen tehnyt sen ylimalkaisesti.´Hän vastasi: ´Teidän täytyy tehdä se myös yksityiskohtaisesti.´

Sinä iltana polvistuin. Luulin voivani antaa itseni Kristukselle mahdollisimman helposti. Annoin Hänelle rautarenkaan, oman tahtoni rautarenkaan, jossa oli elämäni kaikki avaimet, paitsi erästä pientä avainta, jonka pidätin itselläni. Mestari sanoi: ´Ovatko kaikki avaimet tässä?´vastasin:´Kaikki ovat tässä paitsi yksi, sydämeni erään pikku kammion avain, jota minun täytyy hallita.´

Hän sanoi: ´Jos et luota minuun kaikessa, niin et luota minuun ensinkään.´ Koetin päästä neuvottelun tietä ja sanoin: ´Herra, tahdon olla kokonaan antautunut kaikessa muussa, mutta en voi elää ilman tuon kammion sisällystä.´ Uskon, että koko elämäni keinui vaakakupissa. Jos olisin säilyttänyt tuon kammion avaimen itselläni ja epällyt Kristusta, niin Hän ei olisi milloinkaan voinut luottaa minuun, niin että olisi uskonut minulle siunatun Sanansa toimen. Hän näytti jo olevan lähdössä pois luotani, kun minä kutsuin hänet takaisin ja  sanoin Hänelle: ´Minä en ole altis, mutta siihen olen altis, että minusta  tehdään altis.´ Silloin tuntui kuin Hän olisi tullut luokseni, ottanut tuon avaimen kädestäni ja mennyt suoraan tuon kammion luo. Tiesin, mitä Hän löytäisi sieltä, ja Hän tiesi myös. - Viikon kuluttua Hän oli tyhjentänyt sen kokonaan. Mutta Hän täytti sen paljon paremmalla! Voi, mikä narri olinkaan ollut! Hän tahtoi ottaa minulta pois keinotekoiset jalokivet antaakseen minulle sijaan oikeita. Hän otti pois juuri sen, mikä jäyi elämääni, ja antoi sen sijaan minulle itsensä. siitä saakka olen pitänyt Häntä vastuunalaisena koko elämästäni.

Täydellinen antautuminen on aivan välttämätöntä hänen pelastavan voimansa syvempien kokemusten saamista varten.

 

syd%C3%A4n.jpg