2142765.jpg

 

 

2142768.jpg

 

 

2142772.jpg

 

2142744.jpg

 

Joulurukous


Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus".Ja valkeus tuli.

Jeesus, Sinä tulit valkeudeksi maailmaan.

Sinä tulit, ettei kenenkään enää tarvitsisi kulkea pimeässä,

omien väärien tekojensa, synnin pimeydessä

elämän murheitten ja taakkojen,

pelkojen ja ahdistusten pimeydessä.


Jeesus, Sinä sanoit: Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa,

se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.

Tuo minut valoosi. Puhdista minut. Tee minut uudeksi.


Jeesus, Jumalan Poika

me haparoimme ja etsimme elämän tietä,

me kuljemme sinne ja tänne ilman suuntaa, ilman päämäärää.

Elämämme on tyhjää, vaikka yritämme sitä niin monella tavalla täyttää.

Kuitenkin sinä sanoit: Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Sanoit myös, että olet elämän leipä.

Sinä tahdot ravita jokaisen sellaisella leivällä, joka tyydyttää elämän nälän.

Jeesus, tahdon löytää elämän – sen elämän, jonka Isä Jumala on minua varten suunnitellut ja tarkoittanut.


Kiitos Jeesus

että tulit Vapahtajaksi ja Pelastajaksi kaikille ihmisille, minullekin

Kiitos, että tulit ihmiseksi tähän pimeään, kurjaan maailmaan

Kuljit ihmisen tien – tiedät, mitä on olla ihminen.

Tulit maailmaan täyttämään Isän Jumalan tahdon:

kuollessasi ristillä kannoit kaikkien ihmisten synnit, minunkin.

Kiitos Jeesus

että olet avannut tien Isän Jumalan luokse ja taivaan kotiin.

Tule, Jeesus, elämäni Herraksi, tule Vapahtajakseni.

Anna sydämeeni sinun rauhasi, ja rakkautesi. Amen.